loading...

طراحي سايت

طراحي سايت

بازدید : 193
11 زمان : 1399:2

چگونه يك وب‌سايت خوب براي بازاريابي و فروش داشته باشيم؟

در طراحي سايت خود، پايان را فراموش نكنيد.

هميشه در طراحي سايت به اين نكته توجه داشته باشيد شما بايد طراحي اي داشته باشيد تا كاربران از صفحه اصلي شما لذت ببرند، ظاهر آن خيره كننده باشد، كه اين طراحي مسلماً تاثير گذاري بالايي نيز دارد، اما هيچگاه پايان آن را فراموش نكنيد. همانطور كه تاثيرگذاري اوليه بسيار مهم است، تاثيرگذاري انتهايي نيز اهميت فراواني دارد. بدانيد طراحي اي كه تنها بر صفحه اصلي سايت فوكوس كرده است، هنوز جاي كار دارد، چون كاربران ممكن است از جايي سايت را ترك كنند كه با محلي كه آن را آغاز كرده اند، متفاوت است.

به آمار سايت خود نگاهي بياندازيد و صفحه اي كه كاربران بيشتري سايت شما را در آن ترك مي كنند، پيدا كرده و آن را تبديل به يك خاطره زيبا بكنيد. يك پيشنهادي را طراحي كنيد كه به كاربر شما چيزي را ارائه دهد، يك تخفيف خوب يا يك المان قابل دانلود و يا چاپ، تا حدقل يك خاطره ي به يادماندني از بهترين مكان سايت را براي آنها فراهم كنيد.

تركيب كنيد

برخي از وب سايت ها طراحي شده اند تا بتوانند محتواي جديد را در هر بازه زماني پوشش دهند، زيرا با يك پايگاه داده در ارتباط مكرر هستند. تغيير محتوا يا طراحي سايت مي تواند تجربه ي جالبي براي كاربران به حساب آيد و آنها را تشويق كند تا درمورد سايت شما فكر كنند و به آن باز گردند. براي اينكار مهم است، اين تجربه جديد در طراحي شما و محتواي سايتتان حس شود.

سايت Nike يكي از سردمداران اين روش است. محتواي صفحه اول سايت معمولا در هر بازديد تغيير مي كند، اما تمام المان هاي صفحه اصلي به صورت متعادلي باهم ديگر درگيرند. كار ديگري كه نايك در آن بسيار خوب عمل كرده اينست، هر كدام از محتواهاي سايت حاضر در صفحه اصلي به يك اتفاق در حال حاضر در جهان ورزش متصل شده است. بنابراين كاربران از اطلاعاتي با خبر مي شوند كه ممكن است بخواهند از سيستم هاي ورزشي ديگر آنها را دريافت كنند. پس كار را براي آن ها آسانتر مي كند.

درحالكيه شما منابعي مانند سايت نايك نداريد، الان بهترين راه جمع كردن اطلاعات و الهامات است. سايت نايك را براي يك ماه هر هفته ببينيد و تغييرات آن را بررسي كنيد. چگونه مي توانيد از اين مفهوم براي توليد محتوا در طراحي سايت خود استفاده كنيد؟

احساسات كاربر را درگير كنيد

نوشتار، عكس ها و تصويرسازي هايي كه باعث ارتباط شما با حواس و احساسات كاربران مي شوند، طراحي سايت را به يادماندني تر مي كند.

يكي از اين راه ها تعامل با كاربران و بررسي بازخورد آنان است. براي مثال، يك كاربر داده اي را درون سايت وارد مي كند و الماني را در عوض دريافت مي كند. ( به اين عمل و عكس العمل، مانند يك مكالمه با پيغامك ها با دوستانتان فكر كنيد.) يك روش ديگر اين است كه كاربر را وادار كنيد تا با ديدن طراحي سايت شما به فكر فرو رود.

با ديدن ويديو در صفحه اصلي سايت، به جرات مي توان گفت كه اكثر كاربران، خود را در حال نوشيدن قهوه و يا استشمام بوي شگفت انگيز آن تصور مي كنند.( بعضي ها حتي ادعا مي كنند كه مي توانند صداي شكسته شدن قهوه را در چرخ آسياب بشنوند.) در هر صورت، طراحي اين سايت بيشتر از يك عكس در صفحه نمايش براي كاربر به حساب مي آيد، بلكه خاطره ي دلپذير ديگري را بر اساس احساساتي كه به او منتقل مي كند، براي او فراهم مي كند.

بازدید : 232
11 زمان : 1399:2

طراحي سايت

انواع وب سايت در طراحي سايت و طراحي پرتال

سايت ها بر اساس كاربرد و نوع برنامه نويسي به چند دسته تقسيم مي شوند كه عبارت است از :

سايت استاتيك يا ثابت:

در طراحي سايت و طراحي پرتال اين سايت ها يك بار طراحي شده و اطلاعات مورد نياز در آنها قرار مي گيرد و پس از آن براي تغيير نياز به طراحي حرفه اي يا نيمه حرفه اي سايت است. زبان برنامه نويسي اينگونه از سايت ها در بيشتر موارد HTML و Java Script هستند كه در نوع توسعه يافته تر مي توان از CSS نيز بهره برد.

از آنجا كه در طراحي سايت و طراحي پرتال از حجم كمتري ازكد در طراحي سايت هاي استاتيك استفاده مي‌شود، سرعت بارگذاري بالايي دارا مي باشند. علاوه براين كاهش حجم كدها خوانايي بيشتر سايت توسط موتور هاي جستجوگر را به دنبال دارد.اين موارد سبب بهتر شدن وضعيت آنها در طراحي سايت و طراحي پرتال از لحاظ امتياز دهي موتورهاي جستجو خواهد شد. در ضمن اين گونه سايت ها قيمت طراحي پايين تري را نسبت به ساير سايت ها دارند.

استفاده از افراد حرفه اي علاوه بر افزايش امنيت ،سبب بهره مندي از گرافيك و ظاهري زيبا مي‌شود چرا كه همه چيز ثبات دارد، از جمله متن ها و اندازه ي تصاوير و همچنين همه ي عناصر مكان مشخص و ثابتي دارند ،كه در نتيجه مي توان براي محل قرار گرفتن هر يك از اجزا، بهترين تصميم را گرفت.

اما از طرفي ممكن نبودن ايجاد تغييرات توسط افراد عادي سبب مي‌شود تا امكان بروز رساني سايت توسط صاحبان و مديران سايت نباشد.

سايت هاي استاتيك در طراحي سايت و طراحي پرتال براي شركت ها، سازمان ها و افرادي مناسب است كه حداكثر يك يا دو بار در سال نياز به تغيير در محتواي سايت دارند.

سايت ديناميك يا پويا:

در طراحي سايت و طراحي پرتال افراد عادي كه دسترسي به سيستم مديريت محتواي سايت را داشته باشند،مي توانند محتواي سايت هاي ديناميك را بعد از طراحي تغيير دهند. زبان برنامه نويسي وب سايت هاي پويا ميتواند براساس نياز متفاوت باشد اما عمدتا" از زبان هاي برنامه نويسي ASP ASP.Net ، PHP، CSS، Silver light و يا Ajax استفاده مي‌شود.

در طراحي سايت و طراحي پرتال اين گونه از سايت ها در ابتدا اسكلت سايت توسط طراح ايجاد و سپس محتوا توسط مديران سايتها بارها تغيير مي‌كند . از اين رو طراح در طراحي سايت و طراحي پرتال نسبت به موقعيت و اندازه ي دقيق متن ها و تصاوير و ساير فايل هايي كه بعدا" توسط مديران سايت ها تغيير مي‌كند اطلاعي ندارد بنابر اين همه حالات را در نظر مي گيرد و اين كار سبب مي‌شودكه تاحدودي از گرافيك و جلوه ي سايت كاسته شود.

يكي از مزيت هاي سايت هاي ديناميك اين است كه محدوديتي براي ايجاد، تغيير يا حذف مطالب، تصاوير و صفحات و... وجود ندارد.

با توجه به اينكه دراين گونه سايت ها از زبان هاي برنامه نويسي پيشرفته استفاده مي‌شود امكانات زيادي در آنها قابل ايجاد است به مانند ايجاد صفحات هوشمند، فرم ها وموتورهاي جستجوي پيچيده.

اما استفاده زياد از كدها سبب كند شدن بارگذاري سايت وكم شدن رنكينگ آن در موتور هاي جستجو مي شود.

سايت هاي ديناميك براي افراد، شركت ها و سازمان هايي كه بيش از دوبار در سال نياز به تغيير درمحتواي سايت را دارند،مناسب است.

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 2
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 35
  • بازدید کلی : 526
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی